duminică, 4 octombrie 2020

Streamereală - Chapter 3: Esox quatro



După ce în prealabil mi-am pregătit un nou "arsenal" de streamere și mi-am refăcut firul de muscărit deteriorat cu ocazia unei partide de pescuit anterioare, în data de 3 octombrie a.c. am făcut joncțiunea cu mai tânărul meu prieten Alin pentru a pescui într-o locație pe care n-am mai vizitat-o de mult timp. 
Ajunși la fața locului n-am stat prea mult pe gânduri și am trecut la fapte: eu în stilul fly, Alin la spinning.

Esox uno: Câteva lansări de acomodare și de studiat evoluția streamerului la finalul cărora de undeva de lângă mal o mârliță.


 
Esox dos: Schimb locul dar sunt nevoit să fac câteva ajustări ale vegetației cu ajutorul macetei pentru a putea lansa. Nu se pune problema unor lansări lungi acestea fiind imposibile datorită vegetației existente în spatele meu. Câteva lansări fără a se întâmpla nimic, după care urmează ratarea nr. 1, supărare, "beep-uri" (înjurături), lansare, ratarea nr. 2, supărare, "beep-uri" și mai pronunțate, lansare și de undeva din locul primelor ratări o frumusețe de știucă pe care n-aș fi putut s-o scot fără ajutorul lui Alin, căci minciogul se odihnește acasă pe mileu!

 

Esox tres: După testarea fără succes a altor locuri, dar și după deteriorarea iremediabilă a primului streamer, reîntors la locul unde am luat a doua știucă, după câteva lansări o altă știucă frumoasă poposește cu ajutorul lui Alin în fața aparatului foto.



Esox quatro: Ne-am mutat într-o zonă ceva mai deschisă, unde lansări au devenit mai ușoare și mai lungi. Am testat fără succes un streamer de altă culoare, după care am revenit la culoarea inițială, cea câștigătoare. Și oarecum scenariul știucii a doua s-a repetat: o ratare urmată de "beep-urile" de rigoare, lansare și aproximativ din zona ratării captură! Bineînțeles am avut din nou nevoie de ajutorul lui Alin!


Finalul partidei ne-a găsit pe malul opus unde ne-am refugiat din cauza larmei pe care o făceau niște "iubitori de natură" și unde, din păcate, am pescuit fără succes.

*Fotografiile aparțin mai tânărului prieten Alin, căruia vreau să-i mulțumesc pe această cale pentru ajutorul acordat și pentru entuziasmul afișat la fiecare captură, uneori chiar mai mare decât alt meu! De remarcat că, nici el nu s-a lăsat mai prejos și a avut o frumoasă captură la activ.

Varianta video a partidei de pescuit aici!
Până la o nouă postare, lansări precise și pești pofticioși!


3 comentarii:

  1. Partida de pescuit a fost o reala bucurie!
    Cu toate ca am folosit toate nalucile din trusa si am avut avantajul de a lansa in locuri mult mai bune, streamerul cel nou sa dovedit a fi naluca irezistibila!

    RăspundețiȘtergere
  2. Salutare!
    Recent, ma interesez si documentez intensiv despre pecuitul la musca, dorind sa fac trecerea de la spinning la acest nobil stil. Asa am descoperit si blog-ul asta, care imi ofera informatie concreta si completa.
    Totusi, pentru inceput, poate in mod gresit, as dori sa imi aleg un combo cat mai versatil, care pe langa pesti de talie mica/medie (pastrav, clean), sa poata scoata si ceva marlite din Bistrita. Datorita resedintei din Bacau am acces la o buna parte din raul amintit si la multe brate de pe el, de unde anul acesta am scos nenumarate stiuci de talie mica (asemanatoare cu Esox uno).
    E clar ca pentru un incepator mi-ar trebui un combo clasa 4 sau maxim 5. Dupa mintea mea un 5 mi-ar fi suficient pentru marlite, dar nu sunt sigur de un 4.
    Tu cu ce ai dat la stiucile din articol?
    Merci anticipat.

    Felicitari pentru prezenta in online si multa inspiratie in dezvoltarea paginii si canalului de youtube!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te salut.
      Din start apreciez intenția de a începe pescuitul în stilul fly.
      Și acum pe rând:
      - ca-n orice stil de pescuit nu există o lansetă universală care să acopere o gamă largă de specii și dimensiuni ale acestora;
      - dacă pentru păstrăv și clean o lansetă clasa 4 ar fi foarte bună (deși un clean răsărit ți-ar da mari bătăi de cap!), ea s-ar dovedi ineficientă la pescuitul știucii, nu pentru că n-ar rezista în drill ci pentru că n-ai putea lansa streamer-ul! de ex. pentru a înțelege mai bine eu am pescuit cu o lansetă clasa 8!
      - așa că din pct. meu de vedere la respectivele mârlițe nu te poți prezenta cu o lansetă mai jos de clasa 6!
      Îmi permit să-ți atrag atenția cu privire la alegerea echipamentului pentru a nu se dovedi un fiasco și ați tăia elanul, bașca cheltuială fără rost. Calitatea trebuie să primeze!
      Sper să-ți fi fost de folos și te mai aștept atât pe blog, cât și pe canalul You Tube.
      Pentru orice alte nelămuriri adrian.flyangler@gmail.com
      Fir întins!

      Ștergere