duminică, 9 august 2015

Fly fishing in the city (IX)

Că socoteala de acasă nu este ca cea din târg e lucru știut de foarte mult timp și se aplică cu succes și în cazul muscăritului!
Reținut de niște probleme nu am putut lua drumul muntelui, așa că în loc de Grădinița păstrăvilor, Bega și în loc de păstrăv, clean!
Pentru a mă feri de caniculă am plecat cât de repede mi-am permis și odată ajuns pe malul apei m-am grăbit să muscăresc. Dacă în precedenta postare din această serie,  mă plângeam de curentul slab dar menționam prezența peștilor, de acestă dată apa era crescută, curentul destul de rapid purtând la vale de la resturi vegetale până la te miri ce gunoaie ce amintesc de societatea modernă și "bunul simț" al riveranilor, iar prezența peștilor aș numi-o discretă.
După lansările de debut și schimbarea a câtorva locuri am ajuns în locul din fotografie unde în fața papurei și a rogozului, la vreo 10 m, se vedeau făcându-și rondul 2-3 cleni de dimensiuni apreciabile!


Lansez firul având la capăt de leader un gândac din foam, acesta evoluează natural câțiva centimetri și din străfunduri se ridică un clean care-l înfulecă fără să stea pe gânduri! Înțep și urmează o frumusețe de drill spre deliciul meu și al asistenței!
După câteva minute, ajunge în fața aparatului de fotografiat un clean dolofan, trecut bine de 30 de cm!
Fotografie rapidă și eliberare, spre stupefacția asistenței!


Fiind încă devreme, mă gândeam că până la ora prânzului voi mai păcăli alți astfel de cleni. Din păcate nu avea să fie așa și s-a dovedit a fi primul și ultimul clean din această zi în ciuda eforturilor mele! La un moment dat peștii au dispărut iar peste râu s-a așternut liniștea! Liniște spartă doar din când în când de atacurile la suprafață ale avaților! Peste tot și toate s-a așternut canicula!


La ora prânzului, venită parcă prea repede, doborât de căldură, nu-mi rămâne decât să mă declar învins și să plec spre casă!
Până la o nouă postare, lansări precise și pești pofticioși!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu