luni, 18 mai 2020

Debut 2020

După mai bine de șase luni jumătate de așteptare, de la închiderea sezonului precedent și până la deschiderea actualului sezon de pescuit montan, la care s-a adăugat o altă lună jumătate datorată interdicțiilor legate de starea de urgență, iată-mă în șaua motocicletei deplasându-mă spre aceea locație care a devenit un fel de "El Clasico" al deschiderii de sezon montan.
Așa cum am anticipat, mai în glumă mai în serios, spre deosebire de perioada stării de urgență atunci când soarele era foarte generos, ziua de debut a fost una închisă. Dar ce mai contează! Kilometru după kilometru mă apropii de râul cu pricina.
Ținând cont de lipsa zăpezii și de seceta prelungită, mă așteptam la un debit scăzut al râului dar nu-mi închipuiam că-l voi găsi la nivelul lunilor august-septembrie ale anului trecut. Deloc încurajator!
Cunoscând mofturile păstrăvilor din acest râu pe apă scăzută, mi-am dat seama rapid că-mi va fi foarte greu să-i ademenesc din cotloanele unde stau ascunși, iar orice captură va fi un premiu.
Intrat pe apă, pietrele albiei pline de alge și mâzgă mi-au dat mult de furcă făcându-mi dificilă deplasarea, cerându-mi multă atenție.
Primul pește al noului sezon montan a fost ... o beldiță!
De altfel acestea, conform celor știute deja, s-au arătat foarte cooperante pe întreaga durată a partidei de pescuit. Cât despre păstrăvi? Nimic! Dacă ici-colo pe fundul vreunui tău n-aș fi zărit câțiva puieți aș fi zis că au dispărut din râu.
Într-un final un prim păstrăvior! 
Urmează același scenariu: alte și alte porțiuni de râu, nimic!
Totuși, într-un tău reușesc să păcălesc și să filmez un al doilea păstrăv (o premieră! scuzat să-mi fie amatorismul). 
A fost și ultimul. Până la finalul partidei nimic deosebit.
Ușor dezamăgit mă întorc spre locul unde mi-am lăsat motocicleta înconjurat fiind de salcâmi și tufe de soc în floare. În aer mireasma acestor flori. Parcă, totuși, nu-i așa de rău!
Varianta video aici!












Până la o nouă postare, lansări precise și pești pofticioși!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu