miercuri, 15 iulie 2020

"Iepurele"

Într-o zi minunată din punct de vedere meteo, fără temperaturi excesive, întors în "Biroul Verde" și abordând zona superioară, aveam să am parte de același scenariu cunoscut mie din anii anteriori și  descris întruna din postările anului trecut: apă scăzută, limpede, păstrăvi puțini și fără apetit...
Un lucru îmbucurător a fost dispariția rampei de extragere a lemnului existentă în zonă!
Cum au decurs lucrurile? 
Două capturi "foto-video" rapide iar mai apoi porțiuni întregi de râu fără nici o prezentare și ce-i mai trist, fără puietul de altădată...
Ici-colo câte un tău unde puieți de juma' de deget "molfăiau" musca în încercarea de a o înghiți.
Finalul partidei a fost ceva mai animat cu ceva ratări și o captură.
Probabil vă întrebați ce au toate astea cu titlul postării?
Ei bine, au!
Se știe că atât pescarii, cât și vânătorii sunt superstițioși.
Așadar cu mulți ani în urmă, atunci când eram în compania mentorului meu, Nea Ion, acesta pentru a se asigura în eventualitatea unei partidei mai puțin reușite, profitând de un moment de neatenție din partea mea, scotea "din joben" iepurele:
- Ai văzut?
- Nu! Ce?
- Un iepure ne-a tăiat calea! Gata, astăzi nu prindem nimic! Cine naiba l-a scos în calea noastră!?
Așă că la finalul partidei, atunci când am tras concluziile zilei, mi-am dat seama că vinovat de toate cele întâmplate se face iepurele ce mi-a tăiat calea cu câțiva kilometrii înainte de a ajunge pe râu. Doar că iepurele meu a fost unul real! 😀
Varianta video a partidei o puteți viziona aici!











Până la o nouă postare, lansări precise și pești pofticioși!


4 comentarii:

  1. Salutari

    Pe ce rau ai pescuit de data asta? Am observat ca blogerii din Romania se feresc sa dea detalii despre locatie; banuiesc de ce :)
    Dar eu sint de parere ca dimpotriva, prezenta in mai mare masura a muscarilor (putini ca numar de altfel) pe o apa descurajeaza braconierii (am experimentat eu personal pe Somesul Cald). In plus, muscarii, sint (sau cel putin asa imi place sa cred) mari iubitori si protectori ai naturii.

    Fir intins
    Nicu L.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc pentru atenția acordată și voi încerca să vă răspund.
      1. Blogul este unul public, la informație având acces și cititori mai puțin bine intenționați!
      2. Din punctul meu de vedere este o falsă teorie cum că simpla prezență a pescarilor pe râu descurajează braconierii! Pescarii nu vor fi prezenți atunci când vor fi folosite curentul sau otrava! În plus, chiar din rândurile pescarilor, așa-ziși iubitori de natură, unii s-au dovedit a fi cu totul altceva...
      3. Tocmai asta încerc să evit: "prezența în mai mare măsură a muscarilor"! Deoarece asta ar duce la o presiune ridicată asupra populației piscicole în râurile unde nu se fac populări regulate.
      Someșul Cald și Târnava Mare sunt modele de succes dar beneficiază de cu totul alte condiții.
      Așă că, am pescuit Undeva în România.
      Sper să rămâneți pe mai departe un cititor al blogului. Fir întins!

      Ștergere
  2. Merci de raspuns Adi!

    Cu voia ta (ma aflu la tine in ograda) am sa intru intr-o polemica constructiva sper!

    Eu cred ca popularizarea raurilor va creste numarul de pescari care pot sa puna presiune pe autoritati impotriva unor legi distructive (ca cea a microhidrocentralelor) dar si impotriva poluarii raurilor: de ex chiar in ziua in care tu pescuiai pe raul asta eu muscaream (in mod suprinzator cu succes) pe un altul, printre pet-uri la propriu !!!!

    Un interes crescut pentru un anumit rau impulsioneaza si incurajeaza asociatiile de pescari sa-l gestioneze poate mai bine.

    De asemenea, eu cred ca o presiune mai mare te provoaca sa fii un mai bun muscar, sa-ti ridici necontenit nivelul.

    P.S.
    Sper ca nu te superi dar tema asta a blog-ului alb pe negru e foarte obositoare pentru ochi, poate te gandesti sa o schimbi :) (in programarea web se evita folosirea background-urilor inchise la culoare)

    Numai bine
    Nicu L.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. În spiritul aceleași polemici constructive:
      - popularizarea râurilor și eventuala îmbunătățire a căilor de acces nu vor duce decât la creșterea turismului de masă și evident la creșterea numărului de deșeuri abandonate! Mentalitatea este deficitară în România! Ori n-am auzit de nici un program pe bani europeni care să se ocupe de educația riveranilor prin care să se înțeleagă că un pește în apă este mai valoros decât unul în tigaie! Oamenii sunt cheia, nu autoritățile...
      - asociațiile? mă faceți să râd! majoritatea dintre ele sunt o glumă tristă! ca să înțelegeți mai bine ce vreau să spun dau un exemplu real: în urma licitațiilor de atribuire un râu din zona mea de interes a fost atribuit de către ANPA unei asociații; trimit un mail către conducerea asociației respective pentru a afla care sunt măsurile ce vor fi luate conform contractului de atribuire (curățenie, populări, controale) în ideea de a ajuta în vreun fel; răspunsul a venit sec: râul respectiv nu este momentan pe lista de priorități! Și tot așa a rămas de trei ani...Fără cuvinte!
      - când vorbeam despre presiunea pe populația piscicolă nu vorbeam despre nivelul meu tehnic,despre numărul capturilor, personal n-am nimic de demonstrat, ci despre împuținarea numărului de pești; nu toți pescarii sunt susținători C&R!...adaugați braconieri, viituri și o să vedeți întreg tabloul!

      P.S. Sunteți primul și sper ultimul care se plânge de tema blogului...În rest numai de bine!

      Ștergere