joi, 15 august 2013

Fly fishing in the city (III)

Cu toate că astăzi a fost zi liberă, ceasul biologic m-a trezit dimineața devreme, drept pentru care mi-am propus să profit din plin de acest lucru, cu atât mai mult cu cât atmosfera din oraș s-a răcorit substanțial față de zilele trecute.
Cutiile cu muște au avut de suferit în ultima vreme! După o cafea fierbinte și aromată, am debutat la masa de lucru confecționând muște uscate necesare atât completării "arsenalului" necesar expediției urbane, cât și pentru apropiata expediție montană. Lucrurile au mers bine, astfel că în jurul orei 11 a.m. am putut pleca spre "un pod nu prea îndepărtat"!


După cum am relatat temperatura aerului a suferit o scădere semnificativă. Una peste alta o zi bună pentru pescuit dacă e să nu punem la socoteală cerul acoperit, puținii stropi de ploaie și vântul ce bătea dinspre sud-vest.
Ajuns pe malul râului am avut prima revelație: am crezut că sunt în plin concurs de pescuit, atât de mare era numărul pescarilor! Nu suna a bine de nici o culoare: îmi erau limitate posibilitățile de lansare în locurile prielnice, în cele consacrate! Nimeni nu prindea nimic! La o privire sumară nici urmă de pești!
Îmi montez lanseta, aleg bine cunoscutul gândac din foam și lansez într-un loc găsit liber! Pe apă nici o activitate care să trădeze prezența peștilor! A doua lansare, primul pește! Atrag atenția asupra mea, mă umflu în pene și sporesc durata drillului! Este un clean. Îl fotografiez și apoi îl eliberez.



Mai bat malul pe o porțiune de maximum 20 m și mă întorc la locul unde am prins primul pește. Lansez la distanță medie și las musca în derivă, în voia curentului! Nu trece mult și dispare! Înțep! Atrag atenția asupra mea, mă umflu din nou în pene și sporesc durata drill-ului! Tot un clean dar ceva mai mare! Îl fotografiez și apoi îl eliberez. Fly fishing 2, staționar 0!



Nu mă pot exprima în voie! Trec pe celălalt mal. Locuri mult mai largi, lansări fără frica vegetației înalte și abundente. Dar se pare că aici nu stau decât peștii subdimensionați! Continui să lansez, mai și ratez! Am parte de experiențe neobișnuite atunci când avați cât piciorul răpesc în mal!
În final, reușesc să păcălesc un clean mititel spre mediu pe care-l fotografiez într-un așa-zis drill. Și chiar dacă este atât de mic mă ajută să ridic scorul la 3-0!


Nu mai insist, îmi strâng lucrurile și plec spre casă mulțumit, chiar dacă nu am avut parte de aceea expediție de pedepsire cu care tot ameninț! Dar vara nu s-a încheiat, chiar dacă-i pe sfârșite!


Până la o nouă postare, lansări precise și pești pofticioși!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu