duminică, 9 iunie 2019

"Grunter" și păstrăvii

Mai bine de trei săptămâni am stat cu ochii pe prognozele meteo care, din păcate, nu au fost deloc favorabile pescuitului montan. Ploile au făcut ravagii peste tot în țară!
Așa că vă puteți imaginea bucuria pe care am resimțit-o atunci când prognozele și vremea s-au îmbunătățit și am putut pleca la drum cu speranța ca apele să fie în matcă și cât de cât bune de pescuit.
Mai mult decât atât, eram foarte nerăbdător să-mi încerc noile creații!
Ajuns la fața locului, pe râul atât de drag mie, aveam să am parte de o surpriză de proporții: nu numai că râul era în matca-i obișnuită dar era și foarte limpede, așa după cum veți putea constata din fotografii! Pietre albiei s-au înverzit, semn că apa s-a încălzit dând posibilitatea dezvoltării algelor.
Tacticos, mi-am pregătit echipamentul. La capătul leaderului un emerger uscat - Grunter, cu gândul să pescuiesc cu el întreaga zi pentru a vedea cât de atractiv este și ... la treabă!
Chiar dacă știam că din punct de vedere al bonitării este o porțiune mai slabă, am început să pescuiesc din partea inferioară a râului pentru a mai vedea cum se prezintă situația. Este o porțiune unde speciile invazive de genul cleanului și beldiței își cam fac de cap.
De altfel, primul pește al partidei a fost un clenuț, iar mai apoi, pe întreaga durată a zilei, m-au tot sâcâit tot felul de "albituri"! Dar nu m-am supărat: face parte din joc!
Musca s-a dovedit eficientă, aducând în fața aparatului foto și câțiva păstrăvi. Nu atât de mulți pe cât mi-am imaginat, dar parcă mai dolofani ca altădată.
Dar ce  mai contează! După atâta așteptare sunt din nou în mijlocul naturii doar cu gândurile mele! 
Misterul slabei activități avea să se dezlege atunci când pe nisipul malului aveam să văd urme proaspete de cizme, semn că-n fața mea fusese altcineva. De altfel, spre orele după amiezii aveam să văd coborând din amonte doi pescari de spinning, cel mai probabil cei care au fost în fața mea...






















Una peste alta, o partidă reușită desfășurată pe parcursul unei zile deosebit de frumoasă și călduroasă.
Până la o nouă postare, lansări precise și pești pofticioși!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu